Szczury z Wistar
[współpracareklamowa] Egzemplarz gry otrzymaliśmy bezzwrotnie od wydawnictwa Portal Games, za co bardzo dziękujemy!
Szczury z Wistar
Zasady Szczurów z Wistar nie są trudne, ale przyswojenie ich może przysporzyć pewnych problemów. Same akcje są łatwe do wytłumaczenia, ale mnogość ikon i brak konsekwencji w ich wyglądzie może na początku przytłoczyć. Instrukcja nie jest napisana idealnie. Trudno w niej znaleźć potrzebne fragmenty, gdy chcemy sprawdzić coś podczas rozgrywki.
Szczury z Wistar to mix kilku mechanik, z których na pierwszy plan wychodzi dość innowacyjny system wyboru akcji. Na planszy mamy koło, do którego będziemy przydzielać przywódców i wykonywać akcję główną z planszy oraz dodatkową z koła. Kluczową rolę pełnią tu jednak nie przywódcy, a robotnicy umieszczeni na sektorach mapy, bo to ich liczba decyduje o sile akcji głównej. Dodając do tego możliwość przesuwania robotników między sektorami za pomocą akcji dodatkowych mamy tu bardzo ciekawe decyzje do podejmowania.
Gra zajmuje nam zazwyczaj ok. 2 godzin i po skończonej partii ma się wrażenie, że zagrało się w sporej wielkości grę. Nie mieliśmy wrażenia, że gra za szybko się kończy, ani że się za długo ciągnie, więc 5 rund wydaje się optymalną długością partii.
Gra jest bardzo dobrze wykonana. Meeple przypominające trochę postacie z Roota świetnie prezentują się na planszy. Pozostałe elementy również nie zawiodły naszych oczekiwań.
Szczury z Wistar to średniej ciężkości gra euro, w które co prawda próżno szukać tematu, ale zagadka optymalizacyjna stoi na bardzo wysokim poziomie. W grach szukamy zawsze czegoś nowego oraz unikalnego i tutaj znaleźliśmy ciekawy system ustalania siły akcji, który wymusza na graczach bardzo ciekawe i satysfakcjonujące decyzje. Możliwość rozegrania partii w ok. 2 godziny w pełnym składzie osobowym sprawia, że gra będzie świetnym wyborem, jeżeli chcemy zagrać w dość wymagający tytuł, ale niekoniecznie chcemy spędzać przy stole 3 lub więcej godzin.
/Łukasz