W grze Lone Wolves gracze wcielają się w przywódców wilczych stad rywalizujących o tytuł alfy. Aby udowodnić swoją dominację i zapewnić sobie zwycięstwo, wysyłają swoje wilki na różne terytoria. Silniejszy wilk wygrywa pojedynek, wzmacniając pozycję swojej watahy - ale nawet przegrany, choć zostaje samotnym wilkiem z blizną po walce, zdobywa cenne doświadczenie, które pomoże w kolejnych starciach. W tej grze kluczowe jest, aby wiedzieć, kiedy pokazać zęby, a kiedy działać samotnie.
Lone Wolves to dwuosobowa gra pojedynkowa, która łączy mechanikę zbierania lew (eng. trick-taking) i kontroli obszarów. Rozgrywka trwa 13 rund. Gracze zaczynają z trzynastoma kartami - każda karta reprezentuje wilka w jednym z pięciu kolorów i ma wartość od 2 do 7. Karty zagrywa się na jedno z pięciu terytoriów, a każde z nich zapewnia punkty temu, kto kontroluje je na koniec gry. Wyższa karta wygrywa i zostaje odkryta na terytorium, natomiast przegrany wilk jest odwracany na stronę samotnego wilka o sile 1. Dodatkowo gracz, który przegrał, otrzymuje żeton blizny przypisany do danego terytorium. Blizny mają specjalne efekty: mogą dawać punkty za określone karty, zmieniać wartości siły lub wpływać na liczbę punktów zdobywanych na terytoriach.
W odróżnieniu od większości gier trick-takingowych, w Lone Wolves kolor atutowy jest dynamiczny i zmienia się w trakcie rozgrywki! Gdy wszystkie żetony blizny zostaną zebrane z danego terytorium, odpowiadający mu kolor staje się atutem. Jeśli blizny z kolejnego terytorium również zostaną rozdane, kolor atutowy zmienia się ponownie. Ta mechanika sprawia, że w grze ważne jest nie tylko wygrywanie, ale też umiejętne przegrywanie lew, bo tu nie ma słabych rąk, są tylko słabi przywódcy!