Ze względu na brak zasobów naturalnych, rząd Urugwaju jest zaniepokojony zależnością kraju od importowanych paliw kopalnych. W związku z tym dąży do zwiększenia udziału krajowych zasobów, z których najbardziej realnymi są biomasa i energia wiatrowa, a także planuje zastosowanie środków efektywności energetycznej w celu zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego. Ponadto rząd zamierza wykorzystać wzrost krajowego sektora energetycznego do wspierania innych celów, takich jak stymulowanie wzrostu gospodarczego i tworzenie miejsc pracy. (Fragment dokumentów Banku Światowego, STUDIUM PRZYPADKU 11: URUGWAJ - PROGRAM ENERGII WIATROWEJ).
„W południe jednak promienie słoneczne były wyjątkowo palące, a gdy nadszedł wieczór, na południowo-zachodnim horyzoncie pojawił się pas chmur – pewny znak zmiany pogody. Patagończyk wskazał go geografowi, który odpowiedział:
„Tak, wiem” – odwracając się do swoich towarzyszy, dodał: „Zobaczcie, nadchodzi zmiana pogody! Będziemy mieli okazję poczuć PAMPERO.” I wyjaśnił, że PAMPERO to wyjątkowo suchy wiatr, który wieje z południowego zachodu. [...] „PAMPERO zazwyczaj przynosi burzę, która trwa trzy dni i zawsze można ją przewidzieć przez spadek rtęci” – powiedział. „Ale kiedy barometr rośnie, wręcz przeciwnie, co ma miejsce teraz, wszystko, czego musimy się spodziewać, to kilka gwałtownych podmuchów. Więc możesz się uspokoić, mój dobry przyjacielu; przed wschodem słońca niebo znów będzie całkiem czyste.” (Jules Verne, 1868: W poszukiwaniu rozbitków. ROZDZIAŁ XVI: WIADOMOŚĆ O ZAGINIONYM KAPITANIE.)
Pampero to gra polegająca na zarządzaniu ręką i wybieraniu akcji za pomocą kart. Każdy gracz ma początkowy zestaw ośmiu kart do zagrania na swój stół, który zawiera dwa rzędy pól do aktywowania akcji w różnych sektorach planszy. W każdej turze gracz ma możliwość zagrania karty na skrajne lewe puste pole w dowolnym rzędzie lub pobrania wszystkich kart ze swojego stołu. Po wykonaniu trzech akcji następuje faza specjalna – konsolidacja, podczas której gracz odzyskuje najbardziej wysuniętą na prawo kartę z dowolnego rzędu, generuje baterie ze zgromadzonej energii, zbiera dochód i przesuwa licznik czasu gry. Gracz z największą ilością pieniędzy na koniec gry wygrywa.