Ze strzaskanych Bram Chaosu na biegunach świata, napływają surowe energie Chaosu, zasilając dzieła czarów i podtrzymując demoniczne byty. Jest to magia w czystej, lecz niestabilnej postaci. Dzięki mądrym radom Teclisa najwspanialszego czarodzieja wśród wysokich elfów, ludzcy czarodzieje nauczyli się czerpać z pojedynczych aspektów magii, aby korzystać z jej stosunkowo bezpiecznej formy. Jednakże wciąż zdolni są do niesamowitych wyczynów. Te wyodrębnione pasma surowej energii magicznej znane są jako Wiatry Magii.
Wiatry Magii to kompleksowy przewodnik po praktykach i tradycjach nauczanych przez osiem Kolegiów Magii. Oprócz opisu historii rozwoju magii w Imperium, znajdziesz tu szczegółowe informacje na temat wielu magicznych praktyk, stworzeń i miejsc.
- Każda z ośmiu dziedzin magii nauczanych przez Kolegia zawiera poprawioną i rozszerzoną listę zaklęć oraz oddzielną Profesję dla każdego czarodzieja.
- Zasady odprawiania rytuałów, skomplikowanych zaklęć, które mogą być używane do wzmacniania czarodziejskich miejsc, tworzenia magicznych stworzeń lub przywoływania potężnych, ale dzikich bytów.
- Szczegółowe informacje na temat przywoływania inkarnacji żywiołów, tworzenia magicznych konstruktów i rozwijania chowańca jako Bohatera Niezależnego lub postać Gracza.
- Obszerne omówienie tematu właściwości czarodziejskich miejsc, takich jak linie magicznych obelisków, które odprowadzają magię do Wielkiego Wiru na Ulthuanie, oraz opis kilku miejsc związanych z określonym Wiatrem.
- Zestaw nowych Profesji, umożliwiających Graczom wcielenie się w rolę Jasnowidzącej, Świeckiej Alchemiczki, Bedla lub Magistra Rewizora.
- Ośmiu wybitnych czarodziejów Imperium, od Balthazara Gelta po Elspeth von Draken, opisanych jako potencjalni patroni dla Bohaterów.