Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
-
Niedostępna

Breakpoint

Liczba graczy: 1 - 8
Czas gry: 60 - 120 minut
Wiek od: 12 lat
Autorzy: Sven Winkelmann
Breakpoint is a cooperative tactical board game for 1–8 players, set in a harsh post-apocalyptic world. The game emphasizes precision, planning, and team coordination as players face a series of increasingly demanding combat waves followed by a final boss encounter. Combat in Breakpoint is entirely deterministic: the game uses no dice and no cards. Instead, players resolve all actions th... czytaj dalej
Breakpoint is a cooperative tactical board game for 1–8 players, set in a harsh post-apocalyptic world. The game emphasizes precision, planning, and team coordination as players face a series of increasingly demanding combat waves followed by a final boss encounter.

Combat in Breakpoint is entirely deterministic: the game uses no dice and no cards. Instead, players resolve all actions through tactical positioning, ability timing, and freeform action sequencing with no fixed turn order. Once a player commits to an action, the choice is final, creating a high-stakes decision space where every move shapes the outcome of the fight.

Between waves, players earn an in-game currency by defeating enemies and spend it on upgrades from dedicated Wave Shop decks, which become stronger each round. Each character has a personal sheet with three weapon slots, two unique starting weapons, and upgradeable action point and damage tracks. Weapons can be upgraded up to Level 3, enabling new synergies and attack patterns, while a strict limit of three item slots forces meaningful build decisions.

The game is lost only if all players fall during the same wave; as long as one player survives, the team continues into the next round, with fallen characters returning at the start of the wave. Breakpoint is designed to deliver a tense, tactical cooperative experience with a strong emphasis on player agency, deliberate choices, and evolving builds within a contained roguelike structure.

Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności