Szybka gra planszowa Rybki i Kociaki to prawdziwa esencja uroczości i świetnej zabawy! Puszyste skarpetko-łapki na palcach uczestników, barwne ilustracje ryb i dynamiczna rozgrywka, która przetestuje zwinność waszych łapek!
Gdy tylko handlarze ze słynnego targu rybnego Jagalchi chcą zrobić sobie przerwę, za ladą zastępują ich urocze koty.
I chociaż bardzo kochają swoich właścicieli, żaden futrzak nie jest w stanie oprzeć się świeżutkiej rybce! I już po chwili kilka puszystych łapek wyciąga się, by chapnąć smakowity kąsek, byle tylko wyprzedzić rywali. Jeśli chcecie wzbogacić swoją kolekcję o inne szybkie gry o kotkach, wypróbujcie dynamiczną grę na blef «Sweet & Spicy: Bitwa Kotków».
Cel gry Rybki i Kociaki
Zdąż jako pierwszy położyć swój palec wskazujący w skarpetko-łapce na odpowiedniej karcie ryby, aby zbierać zestawy. Każdy zestaw składający się z 3 lub więcej takich samych ryb przyniesie ci punkty zwycięstwa – żetony łapek. Wygra ten, kto na koniec gry zbierze ich najwięcej.
Przygotowanie do gry Rybki i Kociaki
1. Zacznijmy od najprzyjemniejszego: każdy gracz otrzymuje kocią skarpetko-łapkę, którą należy nałożyć na palec wskazujący!
2. Rozdajcie graczom karty pomocy z wartością punktową zestawów różnych gatunków ryb.
3. Jeśli gracie po raz pierwszy lub są wśród was nowicjusze, znajdźcie w talii i odłóżcie do pudełka cztery karty Kałamarnic. O ich chwytnych mackach opowiemy za chwilę.
4. Potasujcie talię i połóżcie ją rewersem do góry na stole. Utwórzcie obok niej rząd odkrytych kart; powinno ich być o 1 więcej niż liczba graczy.
5. Wybierajcie rybkę i łapcie zdobycz!
Przebieg gry
Gra w Rybki i Kociaki składa się z kilku rund. Przebieg rundy jest następujący:
- Wszyscy gracze wybierają karty ryb i jednocześnie liczą do trzech.
- Na „trzy” wszyscy uczestnicy muszą jednocześnie dotknąć palcem w skarpetko-łapce wybranej karty. Dotykać rybek można wyłącznie w tym samym momencie. Jeśli dotknąłeś rybki później, tym razem twoje polowanie uznaje się za nieudane.
- Jeśli tylko jeden uczestnik położył łapkę na rybce, ta karta trafia do niego. Jeśli rybkę wybrało jednocześnie kilku graczy, karta trafia na stos kart odrzuconych.
- Sprawdźcie, czy przynajmniej jedna osoba zebrała 2 zestawy różnych gatunków ryb (każdy po minimum 3 karty). Jeśli tak, przejdźcie do liczenia punktów.
- Jeśli nie, odrzućcie kartę z rzędu znajdującą się najbliżej stosu kart odrzuconych, uzupełnijcie rząd ryb do początkowej liczby i polujcie dalej!
Zakończenie rundy
Każdy zestaw składający się z 3 lub więcej kart tego samego gatunku przynosi graczowi żetony łapek. W danej rundzie żetony można otrzymać tylko za jeden zestaw danego gatunku. Zdobyte podczas rundy karty, po wymianie na żetony, są odrzucane, a stos kart odrzuconych wtasowuje się z powrotem do talii.
- Jeśli nikt jeszcze nie zebrał sześciu żetonów łapek, utwórzcie nowy rząd ryb i rozpocznijcie kolejną rundę.
- Jeśli jednak przynajmniej jeden z uczestników ma już 6 łapek, ta runda jest ostatnią. Wygrywa gracz, który zebrał najwięcej żetonów.
- W przypadku remisu zwycięstwo jest współdzielone.