STRONA KAMPANII:
LINKWskutek testamentu ostatniego jedynowładcy Królestwa Polskiego, Bolesława Krzywoustego, kraj podzielony został w 1138 roku między jego synów. Według woli ojca, Książęta mieli w zgodzie współrządzić Polską, a najstarszy z nich, Książę Zwierzchni Senior, miał cieszyć się szacunkiem i posłuszeństwem swych młodszych braci.
Szlachetna idea nie przetrwała jednak ani chwili. Gorąca krew rodu Piastów zawrzała, a miecze braci zamiast chronić Ojczyzny, zwróciły się przeciw sobie. Po wielu wojnach i zawirowaniach, pierwszy akt tej historii wygrał książę Mieszko Stary, który jako Senior dożył sędziwego wieku. Wraz z jego śmiercią, chwilowy, kruchy porządek zaczyna się znowu sypać, a na scenę wkracza następne pokolenie Książąt łakomych władzy.
Jest rok 1202, Królestwo Polskie rozbite jest na cztery równorzędne dzielnice. Nadchodzi kolejne starcie. Czy uda ci się zjednoczyć podzielony kraj?
XIII-wieczna Polska rozbita jest na 4 dzielnice rządzone przez 4 gałęzie rodu Piastów. Zadaniem graczy jest objęcie władzy w ich części Królestwa oraz doprowadzenie do koronacji jednego z własnych książąt. By tego dokonać, gracze będą rozwijali i poszerzali swe ziemie, toczyli wojny oraz zawiązywali sojusze z sąsiednimi państwami. Jedynie najwytrwalsi i najbystrzejsi podołają!
W Principes gracze rywalizują przez maksymalnie 6 rund, podzielonych na 3 okresy. Każda runda rozpoczyna się od odsłonięcia karty dziejów, która wprowadza wydarzenia historyczne, takie jak przybycie Krzyżaków czy najazdy Tatarów. Główny mechanizm gry to potajemne planowaniu 3 z 6 dostępnych akcji: postęp, podatki, wici, ruch, budowa i polityka. Celem graczy jest wspięcie się na najwyższą pozycję na 3 torach (potęgi, poparcia ludu i kleru). Zwycięzcą zostaje ten, kto doprowadzi do koronacji swojego księcia i zakończy grę triumfem!
Okładka gry (Władysław Laskonogi, Konrad Mazowiecki, Leszek Biały oraz Henryk Brodaty spoglądający na pusty tron Królestwa Polskiego).