Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
169,90 zł
Dostępna

Septima

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 50 - 100 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Robin Hegedűs
Premiera: 13.02.2025
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Mindclash Games
Pokieruj zgromadzeniem czarownic i zostań nową Septimą - pierwszą wśród wiedźm - w tej rywalizacyjnej, pełnej interakcji grze planszowej! Przed tobą wyzwanie, na które składa się zbieranie składników, warzenie eliksirów, pomoc mieszkańcom, rzucanie uroków i ratowanie sióstr i braci. Lecz strzeż się! Magia, nawet użyta w dobrej wierze, przyciąga złowrogich inkwizytorów. - Co robi czarown... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 829
09.07.2025 20:24
2.5
ocena
Temat wiedźm w grach planszowych stał się popularny ostatnimi czasy i wpada on również w moje gusta. Oczekiwania do Septimy miałam duże, słyszałam dobre słowa, do tego węgierskie wydawnictwo, które wydało wcześniej kilka głośnych hitów. Septima tym oczekiwaniom nie sprostała. Potwornie się wynudziłam, nawet nie skonczyliśmy całej rozrgywki, bo po dwóch rundach robiliśmy to samo, nic ciekawego, z tego nie wynikało. Mechanika z tymi Łowcami była totalnie bez sensu. Źle wspominam rozgrywkę. Może jeszcze kiedyś spróbuję ponownie zargać, ale to spokojnie może poczekać. Nie śpieszy mi się. Ocena po 1 niedokonczonej partii w 4 osoby. Czas gry = 1:41 h
Liczba wystawionych
opinii: 63
07.07.2025 23:17
5.0
ocena
🌙 AvadaSeptima – czyli czarownice, kociołki i zaklęcie na planszowy trans Są gry, które krzyczą emocjami. A są też takie, które szepczą zaklęcia, dymią ziółkami i przywołują klimat, zanim zdążysz przeczytać zasady. Septima to opowieść o czarownicach – takich prawdziwych, z wiedzą o ziołach, z tajnymi spotkaniami w lesie i próbą przetrwania wśród podejrzliwego ludu. Tu nie będziesz rzucać kością śmierci ( ewentualnie Łowcy stalkera). Tu będziesz zbierać dziurawiec w świetle księżyca i próbować wyciągnąć swoją bestii z więzienia, zanim tłum ją spali. I chociaż chciałam czegoś bardziej złożonego, to urok Septimy mnie kupił. Chyba, że ktoś rzucił na mnie zaklęcie? To gra, która nie atakuje. Tylko podchodzi cicho i mówi: „siądź, zrób sobie napar i rzuć kartę akcji”.
Liczba wystawionych
opinii: 258
30.05.2025 15:58
brak
𝑺𝑬𝑷𝑻𝑰𝑴𝑨 Wyobraźcie sobie pudełko gry planszowej wypełnionej tak po brzegi, że ledwo je domykacie. Wiedźmy, eliksiry, czary... Wiecie już o czym mowa? Oczywiście! "Septima" Co tutaj się dzieje?! Wcielacie się w lidera Zgromadzenia Czarownic. W trakcie rozgrywki będziecie wykonywać różne czynności, by zdobyć, jak największą wiedzę i stać się nową Septimą. Gra trwa cały rok 😜 czyli 4 pory roku, które składają się z 5 faz księżyca. Każdy z graczy otrzymuje komponenty w swoich kolorach oraz pozostałe potrzebne znaczniki. Wśród tych komponentów znajdują się karty Akcji, które mają tutaj kluczowe znaczenie. W trakcie gry to głównie na nich będziecie się skupiać, by móc wykonywać akcje na planszach. Kart jest 9. Każda zagrana karta zapewnia główną umiejętność oraz bonus za dopasowanie, jeśli któryś z graczy zagra tę samą kartę lub gdy znacznik akcji Septimy jest taki sam. W trakcie rozgrywki będziecie m.in. zbierać składniki, by później tworzyć z nich eliksiry, leczyć chorych, poruszać swojego Lidera na planszy głównej, awansować na torze rytuału, pozyskiwać czary itd. Na koniec każdej pory roku mieszkańcy miasta zbierają się, by wytoczyć proces Wiedźmie. Podczas każdego procesu z płóciennego woreczka losowani będą mieszkańcy. Ci wściekli chcą wygnać Wiedźmę z miasta, zaś Ci lojalni mocno stają w jej obronie. Tutaj już tylko los może zdecydować o tym czy Wiedźma zostanie w mieście czy zostanie wygnana. Gra wykonana jest naprawdę pięknie. Bardzo dużo elementów na początku może nieco przytłoczyć, ale jak już przebrnie się przez instrukcję cała rozgrywka idzie nawet sprawnie. Wydawać by się mogło, że podczas rozgrywki można zrobić dużo, ale ograniczają nas fazy księżyca, więc czasem ciężko zdobyć jakiś składnik. Gra się trochę dłuży i mamy wrażenie, że ciągle robimy to samo i dalej i znów to samo. "Septima" to pięknie wykonana gra, która ma nietypowy klimat, ale nie jest to gra, do której będziemy często wracać. Myślałyśmy, że plansza Rytuału rozwinie trochę grę, ale ciężko się na niej przemieścić i nie za wiele wniosła do rozgrywki W trakcie gry można zdobyć dość sporo bonusów, jeśli uda nam się np przesunąć na torze chorych. Sporo losowości występuje nie tylko w losowaniu mieszkańców w czasie procesu, ale również w losowaniu znaczników Septimy. W dwie osoby rozgrywka czasowo była do przejścia, ale w 4 osoby gra się bardzo dłużyła. Mimo wielu komponentów i dużej zawartości, gra nie jest przeznaczona tylko dla zaawansowanych graczy, uważamy, że instrukcja jest na tyle dobrze napisana, że dla ludzi, którzy mniej grają w gry planszowe również się nada.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 42
07.04.2025 09:43
5.0
ocena
na chwilę obecną zagrana kilka razy, jeszcze do końca nie grana na maxa, świetne wykonanie, dużo komponentów. Trochę dużo rozkładania przed rozpoczęciem rozgrywki ale do przeżycia. Fajna tematyka i klimacik gry! Polecam
Liczba wystawionych
opinii: 58
22.03.2025 19:58
5.0
ocena
Bardzo dobre euro. Największy plus to zdecydowanie świetny klimat gry i wykonanie. Co do samej rozgrywki, jest tu sporo opcji do wyboru, przy wariancie pełnym trzeba sporo kombinować, a już na pewno w podczas kilku pierwszych rozgrywek. Mimo wszystko, wydaje mi się że może być problem z regrywalnoscią po jakimś czasie. Trafiony zakup, Septima zdecydowanie umila czas. Daje max, chociaż do ulubionych nie trafi.
Liczba wystawionych
opinii: 32
17.03.2025 08:31
4.0
ocena
Generalnie nie jestem jakimś wielkim fanem gier bez notorycznie występującej, negatywnej interakcji, ale Septima kupiła mnie piękną oprawą i klimatem. Grałem jedynie w dwie osoby i uważam, że jest tu duże pole do gry bez wymuszania siłą interakcji między graczami. Dopasowanie czy procesy z automatu angażują graczy zarówno w format kooperacji bądź rywalizacji. Podoba mi się mechanika z fazami księżyca, które sparowane są ze zbieraniem określonych zasobów. Na pierwszą grę wzięliśmy wariant pełny i myślę, że nowsi lub słabsi gracze mogą mieć z nim problem w pierwszych rozgrywkach bo niemalże pewne jest to, że nie wykorzystają tych wszystkich możliwości z budynków czy czarów. W ogólnym rozrachunku jest to dobra gra, wytrawnych graczy raczej niczym nie zaskoczy, ale dla samej oprawy graficznej warto mieć ją w kolekcji.
Liczba wystawionych
opinii: 308
13.03.2025 19:33
4.0
ocena
No euro, no… choć gdzieś ten wiedźmi klimat majaczy w oddali. Mam wrażenie, że miał to być taki dynamiczniejszy Trickerion. Dużo zasad, ale nie przekłada się to na jakąś znaczącą przestrzeń możliwości. Ciekawy pomysł na wariant deterministyczny, ale chyba nie do końca starannie opisany (delikatnie rzecz ujmując). Ta gra może być szybka - w wariancie podstawowym (czary i budynki mogą to zmienić), ale czy nie staje się nudna? Cóż, pewnie to kwestia gustu. Dla mnie taki poprawny średniak. Poziom nudy adekwatny do typu gry. Ładnie wykonana, szkoda, że bez insertu, który pomógłby zorganizować zawartość.
Liczba wystawionych
opinii: 148
14.02.2025 09:35
3.5
ocena
Septima to gra, w której wcielamy się w wiedźmy zbierające składniki do tworzenia eliksirów, by leczyć mieszkańców wioski. Niestety, nie ułatwiają nam tego łowcy, którzy na nas polują, a w międzyczasie musimy bronić naszych sióstr i braci przed wygnaniem. Najbardziej spodobało mi się tutaj planowanie, gdzie ustawić naszego lidera na planszy tak, aby wykonać pożądaną akcję, znaleźć się w odpowiednim miejscu, ale jednocześnie nie narazić się na złapanie przez łowcę. Im bliżej niego stoimy i im wyższy mamy poziom podejrzeń, tym łatwiej może nas dopaść. A to boli, bo wtedy tracimy jeden z kafli wiedźm z naszego zgromadzenia, co oznacza nie tylko utratę bonusów, ale też mniejsze możliwości punktowania na koniec gry. Kafle wiedźm są istotne, ponieważ im więcej ich posiadamy, tym więcej celów z Księgi Przepowiedni możemy wybrać i zapunktować za nie, o ile oczywiście spełnimy ich warunki. Świetnie działa tutaj mechanika dopasowywania akcji z innymi graczami lub Septimą. Czasem zależy nam na dopasowaniu akcji do innego gracza, ponieważ daje to dodatkowe bonusy. Bywają jednak sytuacje, gdy lepiej tego unikać, aby nie zwiększać poziomu podejrzeń i nie ryzykować złapania przez łowcę. Karty akcji zagrywamy w tajemnicy, a potem jednocześnie je odkrywamy. Można wcześniej dopytywać innych, co planują zagrać, tylko trzeba na to uważać, bo mogą blefować. Podczas moich rozgrywek zdarzały się przypadki negatywnej interakcji, gdy ktoś celowo dopasował swoją akcję, aby podnieść poziom podejrzeń innego gracza i ułatwić łowcom schwytanie jego wiedźmy. Oczywiście, to, ile tej interakcji będzie, zależy od towarzystwa. Miałam również spokojniejszą partię. Jedyną rzeczą, która mnie nie do końca przekonała, jest losowość podczas procesu osądzania wiedźm. Do woreczka trafiają zarówno lojalni mieszkańcy (należący do graczy), jak i wściekli, co może sprawić, że mimo naszych starań los zdecyduje o wygnaniu wiedźmy zamiast o jej zdobyciu przez któregoś z graczy. Jest wprawdzie wariant deterministyczny, eliminujący nieco tę losowość, ale jeszcze go nie testowałam. Gra oferuje dwa warianty rozgrywki: podstawowy i pełny. Jeśli lubicie cięższe gry, od razu polecam pełny wariant, dodaje on karty czarów i planszę rytuałów, co znacznie urozmaica grę. Wersja podstawowa sprawdzi się lepiej dla średniozaawansowanych graczy, którzy po raz pierwszy sięgają po Septimę. Trzeba przyznać, że jak na grę euro, Septima ma wyczuwalny klimat, co powinno spodobać się fanom tematyki wiedźm. Ja sama nie jestem jej wielką fanką, ale mimo to dobrze się bawiłam. Myślę, że najlepszym sposobem, aby sprawdzić, czy ta gra przypadnie komuś do gustu, jest po prostu w nią zagrać albo obejrzeć gameplay. Dla mnie nie jest to tytuł, do którego będę często wracać, nie dlatego, że jest zły, wręcz przeciwnie, ale po prostu bardziej ciągnie mnie do innych gier euro, jak choćby Trickerion. Jeśli jednak ktoś zaproponuje partyjkę, raczej nie odmówię.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 11
11.02.2024 11:10
4.0
ocena
Gra raczej dla minimum 3 graczy. Przy tak ciasnej grze losowość kości i woreczka jest dla mnie minusem. Nadal bardzo solidny i świetnie wykonany tytuł.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności