Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
129,50 zł
Dostępna

Tower Up

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 20 - 45 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 03.09.2025
Wydanie polskie: IUVI Games
Wydanie oryginalne: Monolith Board Games
Gratulacje! Twoja firma architektoniczna została wybrana do renowacji centrum miasta... ale nie jesteś jedyny! Aby pokonać konkurencję, musisz umiejętnie zarządzać zasobami i starannie planować swoje konstrukcje. Pamiętaj, by nie pozostawiać zbyt wielu możliwości swoim rywalom! W każdej turze w Tower Up możesz: - Wybrać kartę i wziąć odpowiadające jej zasoby, lub - Użyć swoich zasobów, a... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Jest tu abstrakcyjna łamigłówka, rywalizacja o lepsze miejsca na planszy i kilka ścieżek do zwycięstwa. Miłośnicy przestrzennych kombinacji na pewno nie będą zawiedzeni, układając swoje wieże. Tylko lęk wysokości może stanowić mały problem 😉 ✨ W skrócie: ➡️ świetnie się prezentuje na stole ➡️ nieskomplikowane zasady ➡️ kilka sposobów na punktowanie ➡️ dwustronna plansza (z mniejszą mapą dla 2 osób) ➡️ czasami trzeba poczekać trochę dłużej na odpowiednią kartę zasobów 👉 Dla fanów abstrakcyjnych rozgrywek z niebanalnymi komponentami
Naszym celem jest budowanie wieżowców w taki sposób, aby zdobywać punkty za widoczne dachy, realizować cele i odpowiednio zarządzać surowcami aby móc budować budynki oraz stawiać dachy na różnego rodzaju budynków aby rozwiązać planszetkę gracza równomiernie, w sumie to nie jest jedyna droga do zwycięstwa Jednak nie wystarczy budować szybko i wysoko trzeba to robić mądrze, bo w Tower Up budynki w tym samym kolorze nie mogą sąsiadować ulicami. Dodatkowo przeciwnicy mogą przejmować nasze budynki, jeśli je nieodpowiednio zabezpieczymy. To sprawia, że każda decyzja ma znaczenie od wyboru miejsca budowy po moment realizacji celu. Gra zmusza do planowania kilku ruchów do przodu i jednocześnie reagowania na działania innych graczy. Jak dla mnie bomba polecam graczom lubiącym trochę negatywnej interakcji i abstrakty - na razie ocena po jednej rozgrywce w 4 osoby
W ogóle nie porwała mnie ta gra. Jest totalnie bez polotu. Liczyłam na ciekawy abstrakt i łamigłówkę umysłową, a w Tower Up tego nie znalazłam. Nie widzę dla tej gry miejsca na rynku w obecnych czasach, nie ma w sobie nic co mogło by przyciągnąć, no może poza efektem 3d miasta. Nie chcę więcej siadać do tej gry. Ocena po 1 partii w 2 osoby.
Gra często jest zachwalana jako „następca” Wsiąść do Pociągu. Wydaje się, że rzeczywiście stopień złożoności zasad (a raczej ich prostota) w obu tych grach jest porównywalna. W pewny stopniu nawet mechaniki obu gier są do siebie podobne, a jednak różne. O co chodzi w grze? Budujemy domy by spełnić określone cele i zaznaczyć naszą obecność w jak najwyższych budynkach. W swojej turze albo dobieramy elementy do budowy budynku (piętra różnych kolorów) albo budujemy nowy budynek. W pierwszym przypadku dobieramy elementy zgodnie z wybraną przez nas kartą (na karcie może być też bonus). Zawsze są 3 odkryte karty do wyboru. W drugim przypadku na planszy, na pustym polu umieszczamy pierwsze piętro nowego budynku. Są jednak pewne warunki: musi ono sąsiadować z istniejącym budynkiem, żaden z sąsiadujących budynków nie jest w tym samym kolorze, wszystkim sąsiadującym budynkom (budynki sąsiadują jeśli na planszy ich pola są połączone drogą) dodajemy piętro w ich kolorze (jeśli mają dach to go przykrywamy). Na jednym z budynków, którym dodaliśmy piętro (wliczając właśnie rozpoczęty) kładziemy nasz dach. Na torze odpowiadającym kolorem budynku, do którego dach dołożyliśmy przesuwamy pionek (co zapewni nam punkty na koniec gry). Pionek na odpowiednim torze możemu też przesunąć dzięki bonusowi z karty. Jeśli przekroczymy pionkami na 4 torach linie z gwiazdkami zyskujemy dodatkową turę. W grze są dodatkowo 3 cele. Jeśli spełnimy jeden z warunków punktacji celów dostajemy żeton z punktami (najwyżej wartości jaki jeszcze pozostał przy danym celu). Gra kończy się, gdy ktoś użyje ostatni dach (lub skończą się piętra któregoś z kolorów), a po nim każdy rozegra jeszcze jedną turę (plus ewentualnie bonusowe). Na koniec liczymy: punkty z torów (wg pozycji pionków), żetony celów oraz punkty za nasze dachy, które pozostały widoczne na koniec gry. Wygrywa, kto zdobędzie najwięcej punktów. Gra szybka, z pewną - acz niedużą (podobną jak w „pociągach”) dozą losowości. Wielką zaletą jest skalowanie na 2 osoby (mniejsza mapa). Wydaje się, że dostarcza rzeczywiście podobnych wrażeń co wspominany już tutaj kilkukrotnie „Ticket to Ride”. Warto! Na plus - porządne elementy i fajna wypraska z organizerem do łatwego rozstawiania gry.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności