Liczba wystawionych
opinii: 154
17.09.2025 12:32
Nie ma tu praktycznie żadnej interakcji między graczami -każdy skupia się tylko na swojej talii i swoim „ekosystemie”. Dla jednych to wada, ale dla innych... spokój idealny.
Nasze wrażenia?
Nam gra bardzo się podoba. Czasem fajnie jest pograć w coś, gdzie nikt nie przeszkadza ci w realizacji planu, nikt nie blokuje twoich ruchów - możesz się po prostu zanurzyć w swoim świecie małp i zasobów. 🐒⚡
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 188
05.05.2025 10:47
Bardzo chciałem, żeby mi się to podobało. Niestety, Zamiast Nas nie dowozi. To z jednej strony sprytny deckbuilder z ciekawą mechaniką zagrywania kart, ale z drugiej do bólu powtarzalny i aklimatyczny. Małpy, nie małpy - nie ma to żadnego znaczenia. Ogromne rozczarowanie
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 308
21.03.2025 21:57
Według mnie to troszkę niedoceniana gra.
Jest to dosyć ciekawy "deckbuilding", którego głównym celem jest... mielenie zasobów ;-) ale jest w nim coś uroczego - dobieramy 4 karty i ustawiamy je wg własnego uznania a następnie odczytujemy od lewej do prawej, od góry do dołu (w 3 rzędach) jakie zasoby mamy prawo dobrać albo na co możemy zasoby spożytkować. Istotą właściwego ułożenia jest to, że możemy używać tylko tego co po ułożeniu kart pojawia się w zamkniętych ramkach, a część tych ramek jest ułożonych - otwartych - na brzegach kart. Więc, aby zamknąć ramkę - trzeba ułożyć obok siebie odpowiednie dwie karty. Jednak zestawienie dwóch kart może zupełnie inaczej działać w każdym rzędzie. Gra ma wolny start i potem już idzie lawinowo. Rzeczywiście spokojnie można się zamknąć w 45 minutach. Nie ma tutaj niewiadomo ile myślenia i kalkulowania. Natomiast - co może się podobać - decyzję podejmujemy równolegle. Interakcja między graczami pojawia się, ale jest dosyć ogranicznona) - w zasadzie tylko do powielenia otrzymania bonusu w drugiej fazie rundy. Gdyby nie to, gra nie miałaby żadnej interakcji (a ta, która jest trudno, aby miała charakter negatywny). Oczywiście jest to wyjątkowo losowy deckbuilding (nawet karty kupujemy w ciemno, co najwyżej wiedząc jaki mają charakter).
Na plus - ciekawa mechanika, zrównoleglenie podejmowania decyzji.
Na minus - dosyć duża losowość.
Ale, gdy niedawno jeden ze sklepów zaoferowały ją za 40 PLN, żal było nie kupić.
Liczba wystawionych
opinii: 11
26.02.2025 09:39
Spoko do grania z dziećmi. Są zarzuty o losowość i to prawda. Takie proste przekładanie kart, ale łatwe i całkiem przyjemne.
Liczba wystawionych
opinii: 39
10.12.2024 21:38
Rok 2083 - ludzkość wyginęła, a natura zaczęła odzyskiwać planetę. Na zgliszczach dawnej cywilizacji zaczyna powstawać i ewoluować nowe społeczeństwo - królestwo małp.�Te łączą się w plemiona i przy pomocy pozostawionych przez wymarłych ludzi przedmiotów uczą się i rozwijają.
MAŁPY RAZEM SILNE! 🐵
W “Zamiast nas” scenariusz jest nieco inny niż w “Planecie małp”, jednak efekt podobny - naczelne stają na szczycie. My wcielamy się w przywódcę jednego z plemion i naszym zadaniem będzie rozwinięcie plemienia. Zaczynamy skromnie bo dosłownie z kilkoma tamarynami, jednak z biegiem gry, będą dołączać do nas goryle, szympansy, orangutany i mandryle. Grę wygrywamy, jak przekroczymy 80 ptk.
Na początku każdy z graczy dostaje planszetkę, żetony i startowe tamaryny. Podczas zgromadzenia naczelnych gracze jednocześnie dociągają 4 karty ze swojego stosu. Następnie dopasowują nadrukowane na nich ramki tak, by tworzyły zamknięte całości. W kolejnej fazie, każdy rozpatruje swoje zgromadzenie, sprawdzając jakie surowce dostaje lub kupuje. Rozpatrujemy od lewej do prawej i z góry do dołu - nie musimy aktywować wszystkich ramek, a niedomkniętych nie możemy.
Dalej faza Powiększenia plemienia, w której każdy zagrywa w tajemnicy żeton z symbolem gatunku, który chce przyciągnąć. By to zrobić, trzeba jednak opłacić koszt w surowcach! Żetony dodatkowo dają nam umiejętność, możemy też skopiować umiejętność jednego z rywali za dwa jednakowe surowce.
To tyle z zasad - gra jest bardzo przystępna, a tłumaczenie można robić w trakcie grania.
Układanie ramek na kartach jest takie nieco ‘tetrisowe’, co mi szalenie odpowiada, bo jest to niemalże relaksujące. ;) Mimo, że za każdym razem do zgromadzenia dociągamy 4 karty, zyskujemy sporo możliwości ich łączenia (też w zależności od tego, jakiego surowca nam potrzeba), szczególnie jak przyciągniemy małpy drugiego poziomu. Dodatkowym plusem jest to, że można grać aż w 6 osób, aż zastanawiam się, czy nie zakwalifikować jej jako imprezówki. 😂
Zamiast nas to szybka i lekka i bardzo ładna gra, świetny wstęp do planszówek ze względu na proste zasady przy dużych możliwościach zagrywania kart.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 149
12.10.2024 11:52
"w porządku". Jak dla mnie pasjansowy deck-builder. Nie ma tutaj żadnej interakcji z innymi graczami, oprócz imho na siłę wprowadzonych żetonów małp z premiami. Ukladanie "zgromadzeń" złożonych z 4 kart - całkiem pozytywne. Zakup kart 2 poziomu jest kluczowy.
Liczba wystawionych
opinii: 174
10.09.2024 12:13
Szybka, symultaniczna karcianka w której ścigamy się na punkty. Kto pierwszy zgarnie ich 80, odpala koniec gry. Po kolejnej rundzie wszyscy gracze podliczają się i wygrywa osoba z najwyższą liczbą punktów. Gra jest banalnie prosta w swoich założeniach. Ot łączymy cztery karty w ciąg i sprawdzamy jak łączą się ramki na brzegach kart. Zbieramy zasoby, kupujemy za nie nowe karty, staramy się jednocześnie pozbywać kart startowych lub tych które dadzą nam sporą, ale jednorazową korzyść. Grę minimalnie urozmaicają żetony artefaktów czasów minionych, ale nie jest to żadna rewolucja. Zamiast Nas mieliśmy okazję przetestować, ale nie przypadła nam do gustu. Nic specjalnego, a cena również nie zachwyca. Na rynku są lepsze tytuły za takie same, a czasem i mniejsze pieniądze.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 30
12.07.2024 10:53
Przy pierwszej rozgrywce mnie urzekła, głównie za sprawą angażującej rozkminki nad zamykaniem odpowiednich ramek, celem maksymalizacji zysku. Niestety z czasem staje się bardzo odtwórcza. Brak tu mnogości taktyk i właściwie jedynie scenariusz pełnej dywersyfikacji z naciskiem na karty drugiego poziomu ma tu sens. Ogólnie gra sprawia wrażenie niedokończonej. Wygląda to tak jakby ktoś zobowiązał się do wydania, ale na pewnym etapie prac stracił wiarę w projekt i zaczęło się cięcie kosztów, które ograniczyło potencjał, który tu ewidentnie jest. Najbardziej widać to po kartach, gdzie wszędzie zduplikowano ten sam rysunek, czym całkowicie zniweczono miejsce dające największe pole do zbudowania klimatu. Kafelki pod baterię też wydają się dorzucone do gry na ostatni moment, podczas gdy możnaby tam zrobić świetna minigierke i wprowadzić tam jakiś aspekt rywalizacyjny. Jako takie granie na swoim poletku sprawdza się to dobrze. Jednak brak tu twista, który jakoś wznieci emocje przy stole. Tu tego nie ma gdyż nawet w aspekcie deckbuildingu nie ma opcji na interakcję. Nikt nikomu niczego nie może podebrać gdyż ciągniemy z zakrytych stosów, podczas gdy dużo ciekawiej byłoby grać przy odsłoniętych wierzchnich kartach. Podsumowując, rozgrywka jest przyjemna, ale myślę że po 3-4 partiach do zapomnienia, a szkoda bo gdyby poświęcono temu więcej uwagi to mogło powstać coś znacznie lepszego.
Liczba wystawionych
opinii: 14
01.07.2024 19:39
miałą być łatwa wręcz za łatwa i tyle, a jest świetna i każdy wieczór gier kończymy z "Zamiast nas"
Liczba wystawionych
opinii: 7
09.05.2024 10:16
fajny pasjansik
Liczba wystawionych
opinii: 3
03.05.2024 12:39
fajna gra w której każdy sobie rzepkę skrobie, przyjemny pasjans
Liczba wystawionych
opinii: 742
21.03.2024 18:06
Najlepsza gra dla mnie na BookGame.
Nie spodziewałem się, ale okazało się, że tłumaczenie tego tytułu zmieszczono nam w 10 min, do tego rozgrywka w 6 osób poniżej godziny i do tego naprawdę przyjemne budowanie swojej talii z kart, których zakończenia pasują do siebie.
Zamykanie obszarów w tych połączenia przynosić nam będzie punkty, surowce i inne rzeczy, które przybliżą nas do zwycięstwa.
Do tego grafiki Vincenta <3
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 12
04.03.2024 08:33
Gra dla średnio zaawansowanych. Cenowo miła dla portfela. Szata graficzna męczy oko. Mnie osobiście nie podeszła.