Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
165,99 zł
Dostępna

Star Wars: Bitwa o Hoth

Liczba graczy: 2 - 8
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 29.08.2025
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: Days of Wonder
Dawno, dawno temu w odległej galaktyce… Na nieprzyjaznej lodowatej planecie Hoth ciszę przerywa mechaniczny łoskot gigantycznych maszyn kroczących. Ukryci w okopach żołnierze Rebelii w końcu dostrzegają siły imperialne, które niestrudzenie zmierzają w ich kierunku. Aby dokończyć ewakuację Bazy Echo, Rebelianci podejmują desperacką próbę spowolnienia ataku i wysyłają pospiesznie swoje cen... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Bardzo fajna gra strategiczna. Mozna spokojnie grac z dzieciakami idealnie takimi co umieja czytac, ale z czasem i takie co nie umieja to kart sie naucza po samym wygladzie.
Za dużo losowości, za mało strategi.
W mojej opinii gra bitwa o Hoth to bardzo przyjemny tytuł. Czas rozłożenia gry i złożenia to koło 5/10 min. Dzięki dodaniu wielu scenariuszy do gry, regrywalnosc jest duża. Klimat z gry się wylewa mimo dość niewielkiej planszy. Gra jest dość losowa i zdaża się tak, że mimo dobrego rostawienia figur nie możemy zabardzo tego wykorzystać, bo akurat nie mamy na ręku odpowiedniej karty. Mechanika bitwy jest również losowa czasem mocnym oddziałem nie jesteśmy w stanie zadać obrażeń przeciwnikowi i można stracić inicjatywę w bitwie. Jednak mimo wszystko ta losowość mimo, że czasem dokucza to trochę symuluje pole walki, gdzie haos jest wszech obecny. Dodanie kafelków terenu bardzo urozmaica rozgrywkę trzeba myśleć gdzie rozstawić jednostki, aby atak lub obrona była bardziej wydajna. Za tą cenę dostaje moim zdaniem bardzo dobry lekki tytuł. W tą grę chętnie będę grał i zostanie w mojej kolekcji jako jedna z ulubionych gier.
Wydawnictwo Days of Wonder najbardziej znane jest z takiego hitu jak Wsiąść do Pociągu (i całej masy wariantów tej gry oraz rozszerzeń - głównie w formie dodatkowych map). Ta prosta gra wciągnęła do świata planszówek całą masę nowych graczy. Głównie za sprawa ciekawej mechaniki, prostoty zasad, szybkości rozgrywki, ale też estetyki wykonania. Wydawnictwo to znane jest też z kilku innych tytułów, które odniosły światowy sukces, również nie przerażając złożonością reguł - choćby Turbo (ang. Heat) czy Small World. W swoim portfolio Days of Wonder ma jeszcze jeden znany - choć chyba nie aż tak powszechnie - tytuł - czyli Memoir '44. Nic dziwnego, tematyka wojenna jest zawsze delikatna i trudna. Jednak wraz z reimplementacją tego tytułu do świata Gwiezdnych Wojen, zyskaliśmy szansę na kolejny wielki przebój. Gra strategiczna. W zasadzie na 2 osoby (ewentualnie 4 w układzie 2 vs. 2). Świetnie wykonana (choć w ślad za tym idzie niestety i cena). O zasadach równie prostych co wspomniany przeze mnie wcześniej Ticket to Ride. Z krótkim czasem gry. W świecie Star Wars. Czego chcieć więcej. Ja jestem zdecydowanie na tak.
Świetna gra do grania ojca z synem i fanów Star Wars. Gracze zaprawieni w bardziej zaawansowanych grach (szczególnie wojennych i strategiach typu euro), będą narzekać na małą różnorodność jednostek (po 3 na frakcję) i festiwal losowości. Ale dla fanów Star Wars to jest gra oparta na najlepszej części sagi. Może dlatego bawię się lepiej niż przy Memoir 44. Proste zasady, szybki setup (świetna wypraska na elementy w pudełku), 17 scenariuszy, które możemy rozgrywać w dowolnej kolejności lub w ustawionych w dwóch kampaniach oraz dobrej jakości figurki. 18 scenariusz jest specjalny i rozgrywa się go na dwóch połączonych zestawach. Podobają mi się nowe plastikowe kości (w Memoir 44 były drewniane) oraz składane podstawki na karty. Spodobało mi się również to, że oprócz standardowych kart rozkazów są dodatkowe karty z sześcioma bohaterami tej space opery (po 3 na bohatera), które możemy dołączyć do swojej puli kart rozkazów. Ponadto w kampaniach (jako nagrody) dochodzą karty wsparcia. Wszystkie te karty wprowadzają nowe możliwości do rozgrywki. W dalszych scenariuszach niektóre jednostki otrzymują unikatowe umiejętności, jak komandos czy weteran. I co najważniejsze tyle dobra można dostać już za 170 PLN, dawno już tak nie uradowała mnie nowa gra... Z minusów mogę wymienić niektóre aspekty mechaniczne - brakuje mi wykonywania strzałów ponad piechotą (AT-AT) oraz możliwości przelatywania ponad jednostkami (śmigacze śnieżne), ale tak działa ten system (Commands and Colors od Richarda Borga). Małe jest też zróżnicowanie jednostek, więc liczę na dodatki (brakuje mi AT-ST) oraz bitwy w innych częściach galaktyki. Niech moc będzie z Wami!
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności