Co by było, gdyby to Jaskier w pojedynkę zmierzył się ze strzygą? Czy konflikt między Renfri a Stregoborem mógłby się zakończyć bez rozlewu krwi? Jak potoczyłyby się wydarzenia, gdybyś to Ty podejmował decyzje?
W grze Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia wcielasz się w postać z wiedźmińskiego świata, aby raz jeszcze przeżyć dobrze znane opowieści. Wpływaj na rozwój wydarzeń dzięki sprytnie za...
czytaj dalej
Miało być o wykuwaniu opowieści, miało być narracyjnie sztosowato, ale zbieram miecze albo księgi, kto ma więcej tam idziemy... To już wolę tworzenie własnych narracji w Starym Świecie.
Cóż, zbierasz czerwone albo zielone grzyby - i według tego klucza rozwija się historia. Historie te są Wam dobrze znane, więc nic odkrywczego tu nie znajdziecie. Mechanicznie... Umówmy się, zbieranie takich setów, budowa ręki i tablo.... Jakoś to daje ten jeden punkt. Ale to nie jest ani wiedźmin, ani gra z fabułą, ani tym bardziej przygoda.
Na wstępie powiem, że oceniam samą podstawkę w wersji deluxe. I grałem tylko 1vs1.
Grafiki- grafiki są dość jałowe. Żywcem wyciągnięte z gier. Gra nie ma oryginalnej kreski. Samych rysunków na kartaxh podobnie ja w Starym Świecie nogłoby nie być i nic by to nie zmieniło.
Tematycznie księgi scenariuszy to tło i to chyba jedyna rzecz trzymająca się klimatu. Cała reszta to mogłaby być gra o wszystkim.
Postacie- figurki świetne, grafiki niezłe zdolności kiepskie. Mogłoby zdolności nie być nie wiele to by zmieniło.
Intrukcja- bardzo spoko, tu nie mam zastrzeżeń
Gameplayowo- to zwykła gra w zbieranie setów, jest trochę do pokąbinowania, ale szału nie ma. Inne mechaniki z tym expem, itd. to ani nie poprawia ani nie urozmaicają bardzo. Na dwóch graczy jest to jednak bardzo fajna taktyczna rozgrywka.
Ogólnie gra to jest takie 6/10 jak gramy 1vs1, ale teraz dochodzą scenariusze.
Przy scenariuszach (spoilery)
Pierwszy scenariusz (kraniec świata) daje nam dodatkowe nagrody za zbieranie określonych zestawów i podnosi ocenę gry dla mnie o 0,5 czyli do 6,5
Drugi scenariusz (strzyga) zawiera mechanikę obstawiani jaki symbol wygra na końcu w ostatniej 3ciej rundzie i karze nam się do tego "przygotować". Nie dość, że upierdliwa mechanika to jeszcze na koniec i tak wszyscy dostją punktyza to samo. Jest to scenariusz do którego nie chce wracać i obniża mi ocenę o 1,5 czyli do 4,5.
Trzeci scenariusz (mniejsze zło) jest najbardziej mięsisty. Mamy tam spór między czarodziejem a Renfri. Czyli w zależności którą stronę wybierzemy takie dostaniemy wsparcie, jeśli postać przez nas wybrana wygra w danym akcie. Bonusy są bardzo nie równe. Dodatkowo scenariusz kara najlepszego gracza, przez co nie opłaca się być pierwszym. Mimo tego fabularnie i gameplayowo był on najciekawszy i daje mu 1 punkt, czyli 7/10.
Moja ostateczna ocena gry to 6/10 mimo wszystko.
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności